UWAGA RODZICE!!!

 dzieci przyjętych do oddziałów Przedszkola w Kleosinie w ramach projektu unijnego

  Dnia 29.09.2017r. (piątek)  o godz. 17.30 w świetlicy przy  ul. Tarasiuka 9 odbędzie się  zebranie informacyjne.

Serdecznie zapraszamy.

_________________________

Dotyczy Rodziców z gr. KRASNOLUDKI

Zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w oddziałach Przedszkola przy ul. Tarasiuka 9  dnia 29.08.2017o godz. 16.00.

_______________________

 

Z uwagi na prace remontowe i rozbudowę budynku Przedszkola przy ul. Kruczkowskiego 4, Dyrektor Przedszkola w Kleosinie informuje, iż od dnia  01 września 2017, aż do momentu zakończenia trwającego remontu, zajęcia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze odbywać się będą:

– grup I, II, III i IV oddziałów przedszkola  przy ul. Tarasiuka 9 w Kleosinie

-grup V, VI, VII(5-6 latki ) w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Kleosinie przy ul. Zambrowskiej 22,  w salach nr 7, 8 i 13.

Listy dzieci są dostępne na stronnie internetowej www.przedszkolewkleosinie.pl oraz u budynku przedszkola przy ul. Tarasiuka 9.

Dzieciom zostaną zapewnione trzy posiłki  dziennie w formie cateringu.

 

Rodziców dzieci grupy V,VI,VII zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kleosinie dnia 29.08.2017o godz. 18.00  w sali gimnastycznej.

 

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy

                                             Dyrektor Przedszkola w Kleosinie

                                                                                           Teresa Kozłowska

__________________________________

Listy dzieci z podziałem na grupy na rok szkolny 2017/2018

KRASNOLUDKI GRUPA I

1.     Bielska Klara

2.     Borowski Antoni Lucjan

3.     Frankowska Pola

4.     Kazimierska Emilia

5.     Lalak Wojciech

6.     Matanowski Hubert

7.     Namojlik Lena

8.     Nartowicz Zofia

9.     Ołdakowska Wiktoria

10.   Raciborska Ewa

MOTYLKI GRUPA II

  1. Bogdanowicz Anna
  2. Busłowska Emilia
  3. Demkowski Jakub
  4. Godlewska Maria
  5. Gołębiowski Kacper
  6. Iwaniuk Amelia
  7. Klimczuk Amelia
  8. Klimiuk Hanna
  9. Łuksza Ignacy
  10. Motylewicz Michał
  11. Orłowska Anna
  12. Piela Dagmara
  13. Puczko Paulina
  14. Roszkowski Filip
  15. Sawoniuk Emilia
  16. Wasilewski Dorian
  17. Walczuk Krzysztof
  18. Werpachowska Maja
  19. Wiśniewska Milena
  20. Zabielska Inga Urszula

MUMINKI –GRUPA  III

  1. Bołtruczuk Jakub
  2. Bonisławska Zuzanna
  3. Borowski Jakub
  4. Czyżewska Paulina
  5. Daniluk Anastazja
  6. Dworakowski Kamil
  7. Dzienisowicz Weronika
  8. Falkowska Oliwia
  9. Gorbacz Kacper
  10. Hermanowska Wiktoria
  11. Klimczuk Krzysztof
  12. Krajewski Igor
  13. Lewczuk Dominika
  14. Niewińska Marta
  15. Olszańska Martyna
  16. Polecka Ewa
  17. Popławski Piotr
  18. Rejent Dominik
  19. Więch Julian
  20. Zdrodowska Zofia
  21. Zimnoch Gabriel

BIEDRONKI – GRUPA  IV

  1. Artemiuk Marcel
  2. Bursiewicz Filip
  3. Dąbrowski Arkadiusz
  4. Dermiaha Maja
  5. Drągowska Maja
  6. Dzienisowicz Gabriel
  7. Grabowski Mateusz
  8. Kryńska Anastazja
  9. Kryńska Antonina
  10. Lepak Jeremiasz
  11. Łupińska Maria
  12. Łupiński Tymon
  13. Masłowska Milena
  14. Matwiejuk Szymon
  15. Michalczuk Gabriel
  16. Mielończuk Weronika
  17. Naumowicz Jakub
  18. Okoczuk Adam
  19. Orliński Jakub
  20. Parafian Aleksandra
  21. Podedworna Sara
  22. Puchacz Paweł
  23. Tarnacki Marcel
  24. Wasiak Jakub
  25. Zimnoch Hubert

PSZCZÓŁKI   GRUPA  V

  1. Borko Bartosz
  2. Broniszewska Zuzanna
  3. Chrzanowska Emilia
  4. Dermiaha Natalia
  5. Doroszkiewicz Lena
  6. Gaińska Amelia
  7. Gołub Igor
  8. Jaworowska Kinga
  9. Kalinowski Franciszek
  10. Kalinowski Jakub
  11. Kozłowski Karol
  12. Lubecka Maria
  13. Łuksza Stanisław
  14. Matlak-Klepacki Igor
  15. Paszkiewicz Diana
  16. Popławska Maria
  17. Piela Kornelia
  18. Radzejewski Kacper
  19. Siemieniuk Maciej
  20. Sawicka Maria Barbara
  21. Savickis Adrian
  22. Szpakowska Amelia
  23. Wiliński Jakub
  24. Wiszowata Oliwia
  25. Zimnoch Fabian

SÓWKI – GRUPA  VI

  1. Bagińska Liliana
  2. Bagińska Michalina
  3. Bielski Błażej
  4. Borowski Franciszek
  5. Chomański Mikołaj
  6. Cimoch Miłosz
  7. Danilczuk Blanka
  8. DanilczukTymek
  9. Hajda Sebastian
  10. Hodujko Jakub
  11. Kujawska Lena
  12. Kulhawik Mateusz
  13. Lalak Adrian
  14. Lewandowska Magdalena
  15. Lipska Maja
  16. Obrycka Łucja
  17. Perkowska Aleksandra
  18. SiedorczukNika
  19. Szekalski Oskar
  20. Rutkowski Gabriel
  21. Wolanin Bartosz
  22. Zalewski Kordian

TYGRYSKI  GRUPA VII

  1. Andrejczuk Dominik
  2. Ciulkin Jakub
  3. Dolatowski Krzysztof
  4. Gilewska Karolina
  5. Gołębiewski Antoni
  6. Jarmoc Zuzanna
  7. Jaźwińska Maja
  8. Jelska Kornelia
  9. Kalinowski Karol Aleksander
  10. Kasicka Ewelina
  11. Korolczuk Marek
  12. Kulesza Maja
  13. Lewoc Natalia
  14. Łozowski Hubert
  15. Łuckiewicz Bartosz
  16. Makarewicz Julian
  17. Matusiak Karolina
  18. Orłowski Michał
  19. Ożarowski Hubert
  20. Pawluczuk Milena
  21. Puczko Kamila
  22. Samborski Piotr
  23. Trochimiuk Amelia
  24. Waszkiewicz Michał
  25. Zadykowicz Hanna
  26. Zaręba Henryk

__________________________

ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA

Moment przekroczenia przez dziecko progu przedszkola jest niewątpliwie ważnym  wydarzeniem w życiu całej rodziny, dlatego warto się do tego  odpowiednio przygotować.                       .

Większość psychologów jest zdania, że trzylatek nie jest  jeszcze w stanie samodzielnie przekroczyć  progu  instytucji zbiorowego wychowania, jaką jest przedszkole. Wymaga ono wparcia rodziny i nauczycieli.

Rodzice są dla dziecka  najważniejszymi osobami i to oni pierwsi będą objaśniać mu wszystko, co jest dla niego trudne i niejasne w nowym środowisku. To oni też będą w największym stopniu kształtować stosunek emocjonalny dziecka do przedszkola.

Przebieg procesu adaptacji zależy od ogólnego poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka i ma charakter indywidualny.  Łagodny start w środowisko przedszkolne może m.in. zapewnić opanowanie umiejętności samoobsługowych. Poziom opanowania tych umiejętności ma  bowiem wpływ na poczucia bezpieczeństwa i niezależności dziecka.

Przedszkole oczekuje, iż dziecko 3-letnie powinno mieć opanowane następujące czynności samoobsługowe:

  • samodzielne jedzenie łyżką,
  • mycie rąk,
  • samodzielne korzystanie z toalety,
  • zdejmowanie i ubieranie podstawowych części garderoby,
  • rozpoznawanie swoich rzeczy,
  • czyszczenie nosa,
  • znajomość swojego imienia i nazwiska

Przeciętny rozwój dziecka umożliwia w pełni opanowanie tych umiejętności. Jednak dzieci przychodzące do przedszkola często różnią się pod względem dojrzałości przedszkolnej, co wynika w dużej mierze z systemu wychowawczego w rodzinie. Dlatego też do realizacji powyższych wymagań i kształtowania umiejętności konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy środowiskiem rodzinnym i przedszkolnym.

 

Pierwszy krok dziecka w samodzielność często bywa trudny. Zatem musimy zrobić wszystko aby ułatwić dziecku przedszkolny start i dobrze przygotować do czekających je zadań.

 

RADY NA PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

  • stosuj w przedszkolu krótkie pożegnania – uśmiech – buziak – papa!( najlepiej przekaż dziecko wychowawcy i nie przesiadaj w sali- to źle wpływa zarówno na Twoje dziecko jak również inne dzieci w grupie )
  • pamiętaj, że płacz dziecka przy rozstaniu jest czymś zupełnie naturalnym
  • jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, postarajcie się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata (rozstanie z nim jest często mniej bolesne),
  • nie okazuj dziecku własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, (przekazujesz im wtedy swoje lęki),
  • staraj się  w miarę możliwości  skracać czas pobytu małego dziecka w przedszkolu  do 4-5 godzin (gdy dziecko już się przyzwyczai,  możesz go wydłużyć),
  • przygotuj dla dziecka wygodny strój do samodzielnego ubierania, który można pobrudzić,
  • nie wyręczaj dziecka nawet gdyby wykonywało określone czynności niezdarnie,
  • nie zmuszaj dziecka  do  tego, by zawsze od razu opowiadało o tym, co wydarzyło się w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres, poczekaj aż samo zacznie mówić,
  • nie pytaj dziecka, co i ile zjadło, ale w co i z kim się bawiło,
  • pozostaw w sali dodatkowe ubrania, uprzedź dziecko, że gdy pobrudzi lub zmoczy ubranie, może przebrać się  w czyste- powiedz mu, że zawsze może poprosić Panią o pomoc.
  •  jeśli dziecko zabrudzi ubranie nie miej do niego pretensji i staraj się  nie krytykować dziecka,
  • pozwól zabrać do przedszkola ulubiona zabawkę – przytulankę, to  często daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, przypomina dom,
  • w rozmowach o przedszkolu staraj się podkreślać jego  dobre  strony, ale nie odbieraj dziecku prawa do własnej oceny życia przedszkolnego.  Dobrze jest pozwolić dziecku się wyżalić, wysłuchać jego relacji, podtrzymać je na duchu. Warto też rozpoznać trudne sytuacje i podkreślać, że podczas nieobecności mamy dziecko powinno szukać pomocy u swojej pani wychowawczyni
  • postaraj się nawiązać dobry kontakt i stała  współpracę z nauczycielkami danej grupy. Warto dowiadywać się o rożne sprawy dotyczące pobytu dziecka w przedszkolu.
  • pozostaw wychowawcy aktualny numer telefonu- w przypadku jakichkolwiek problemów wychowawca szybko się z Tobą skontaktuje

 

Akceptacja przez dziecko nowej rzeczywistości przedszkolnej zależy w pewnej mierze od akceptacji i pozytywnego nastawienia rodziców. Jeśli rodzice akceptują wychowawców, ich metody pracy i samo przedszkole, to zwiększa się akceptacja nowej sytuacji przez dziecko.

Adaptacja ma olbrzymie znaczenie, ponieważ jest to mechanizm, z którego korzystamy przez całe  życie. Każde dziecko ma indywidualną drogę rozwojową, każde musi przejść przez okres adaptacji w nowym środowisku.

To od nas, dorosłych w dużej mierze zależy, jak długo on będzie trwał. Wszyscy chcemy, aby wychowywane przez nas dzieci były radosne i wesołe, mądre i dobre, kochane i kochające. Pragniemy, aby „wystartowały” w życie z możliwie pełnym powodzeniem, dlatego też tak bardzo ważna jest  współpraca rodziców z nauczycielem w życzliwej i pełnej wzajemnego zaufania atmosferze. Mamy więc nadzieję, że  z Państwa pomocą uda nam się taką atmosferę stworzyć dla dobra przyszłych przedszkolaków.

______________________________

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA

Lista rzeczy, które należy przynieść pierwszego dnia do przedszkola

  • Kapcie na rzepy bądź wsuwane (podpisane)- nie należy przynosić kopci sznurowanych i klapek
  • Drugi komplet ubranek do przebrania (majteczki, rajstopki, skarpetki, spodenki i bluzeczka)- należy zanieść do sali w podpisanym woreczku
  • Piżamka i pościel dla dzieci, które leżakują (gr. I ) –  wszystko podpisane

 

UWAGA!  Nie kupujemy bloków, farb, plasteliny itp. Wyprawka będzie ustalana na   ogólnym zebraniu wrześniowym oraz z  wychowawcami  grup.

 

Informacje dodatkowe:

  1. Ubranie dziecka powinno być dostosowane do pogody, najlepiej „na cebulkę”
  2. Strój musi umożliwiać nieskrępowaną aktywność fizyczną
  3. Biżuterię, ozdoby i inne drogocenne przedmioty najlepiej pozostawić w domu (ewentualne kolczyki niech będą delikatne, przy uchu)
NASZE GRUPY
Tekst alternatywny
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny