Uwaga Rodzice!!!

Dyrektor Przedszkola w Kleosinie informuje o organizacji pracy Przedszkola w Kleosinie na dzień 20.11. 2017r. (poniedziałek)

oddziały ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kleosinie z oddziałami gimnazjalnymi tj. grupy: IV – „Pszczółki”, VI – „Sówki” i VII – „Tygryski” zostają przeniesione na ul. Tarasiuka 9.

Natomiast grupy: I- „Krasnoludki”, II- „Motylki”, III – „Muminki”  zostają przeniesione do przedszkola przy ul. Kruczkowskiego 4.


Uwaga Rodzice

dzieci przyjętych do przedszkola w ramach

projektu unijnego!!!

Zapraszamy dzieci do przedszkola w dniu 20.11.2017r. (poniedziałek) na zajęcia dydaktyczno-opiekuńczo- wychowawcze

w godz. od 6.30 do 17.00.


MÓJ KOCHANY MIŚ ”

– konkurs rodzinny –

            Z okazji ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA Przedszkole w Kleosinie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie przeznaczonym dla dzieci i ich rodziców. Celem konkursu jest aktywizacja i integracja społeczności naszego przedszkola.

Zasady konkursu:

  1. Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu
    i przygotowaniu Misia – przyjaciela dziecka, wykonanego przez rodzica i dziecko.
  1. Przedmiotem oceny konkursowej jest dostarczona do organizatora praca konkursowa,
    w postaci misia wykonanego z dowolnych materiałów tj. papier, plastik, gazety itp.
    Dopuszcza się użycie w pracy takich materiałów jak gotowy nos czy oczka. Ocenie jury podlegają:
  • oryginalność i kreatywność,
  • duża różnorodność wykorzystanych w pracy materiałów,
  • walory artystyczne,
  • wkład własny dziecka w pracę.
  1. Do udziału w konkursie zapraszamy rodziców i dzieci w wieku 3-6 lat z grup: Krasnoludki, Motylki, Muminki, Biedronki, Pszczółki, Tygryski, Sówki
  2. Jedno dziecko może zgłosić tylko 1 pracę.
  3. Miś powinien być podpisany na karteczce umocowanej do misia . Na kartce należy podać imię i nazwisko dziecka, z kim wykonało pracę, nazwę grupy, do której uczęszcza dziecko oraz wiek (np.: Ania Kowalska z mamą Basią, gr. I Krasnoludki, lat 3)
  4. Prace należy dostarczyć na adres: Przedszkole w Kleosinie ul. Kruczkowskiego 4
    w terminie od 20 do 24 listopada 2017 r.
  5. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona dnia 27 listopada 2017 r. i wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku przy ul. Kruczkowskiego 4 i ul. Tarasiuka 9 oraz zamieszczona na stronie internetowej www.przedszkolewkleosinie.pl
  1. Nagrody zostaną wręczone dzieciom podczas obchodów Dnia Pluszowego Misia
    dnia 27 listopada 2017 roku

Nagrody dla laureatów: Na podstawie oryginalności, pomysłowości, walorów artystycznych oraz wkładu własnego dzieci w prace, jury konkursu „Mój kochany  Miś” przyzna nagrody wg następujących zasad: I miejsce, II miejsce, III miejsce oraz wyróżnienia.

Organizatorami konkursu są: mgr Ewelina Kalicka, mgr Barbara Maciuszko, mgr Jolanta Nieborak

 


UWAGA RODZICE 

Zebranie Rady Rodziców odbędzie się 20 listopada 2017 roku o godzinie 17.00

w przedszkolu przy ulicy Kruczkowskiego 4.

ZAPRASZAMY


Uprzejmie informujemy, iż dnia

17 listopada 2017 r. (piątek) o godzinie 16.00

w budynku przedszkola przy ulicy Kruczkowskiego 4

odbędzie się zebranie ogólne

z rodzicami dzieci przyjętych do przedszkola w ramach projektu unijnego.

Bardzo prosimy wszystkich o przybycie!!!

 


Z uwagi na prace remontowe i rozbudowę budynku Przedszkola przy ul. Kruczkowskiego 4, Dyrektor Przedszkola w Kleosinie informuje, iż od dnia  01 września 2017, aż do momentu zakończenia trwającego remontu, zajęcia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze odbywać się będą:

– grup I, II, III i IV oddziałów przedszkola  przy ul. Tarasiuka 9 w Kleosinie

-grup V, VI, VII(5-6 latki ) w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Kleosinie przy ul. Zambrowskiej 22,  w salach nr 7, 8 i 13.

Dzieciom zostaną zapewnione trzy posiłki  dziennie w formie cateringu.

 

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy

                                             Dyrektor Przedszkola w Kleosinie

                                                                                           Teresa Kozłowska

__________________________

ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA

Moment przekroczenia przez dziecko progu przedszkola jest niewątpliwie ważnym  wydarzeniem w życiu całej rodziny, dlatego warto się do tego  odpowiednio przygotować.                       .

Większość psychologów jest zdania, że trzylatek nie jest  jeszcze w stanie samodzielnie przekroczyć  progu  instytucji zbiorowego wychowania, jaką jest przedszkole. Wymaga ono wparcia rodziny i nauczycieli.

Rodzice są dla dziecka  najważniejszymi osobami i to oni pierwsi będą objaśniać mu wszystko, co jest dla niego trudne i niejasne w nowym środowisku. To oni też będą w największym stopniu kształtować stosunek emocjonalny dziecka do przedszkola.

Przebieg procesu adaptacji zależy od ogólnego poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka i ma charakter indywidualny.  Łagodny start w środowisko przedszkolne może m.in. zapewnić opanowanie umiejętności samoobsługowych. Poziom opanowania tych umiejętności ma  bowiem wpływ na poczucia bezpieczeństwa i niezależności dziecka.

Przedszkole oczekuje, iż dziecko 3-letnie powinno mieć opanowane następujące czynności samoobsługowe:

  • samodzielne jedzenie łyżką,
  • mycie rąk,
  • samodzielne korzystanie z toalety,
  • zdejmowanie i ubieranie podstawowych części garderoby,
  • rozpoznawanie swoich rzeczy,
  • czyszczenie nosa,
  • znajomość swojego imienia i nazwiska

Przeciętny rozwój dziecka umożliwia w pełni opanowanie tych umiejętności. Jednak dzieci przychodzące do przedszkola często różnią się pod względem dojrzałości przedszkolnej, co wynika w dużej mierze z systemu wychowawczego w rodzinie. Dlatego też do realizacji powyższych wymagań i kształtowania umiejętności konieczna jest ścisła współpraca pomiędzy środowiskiem rodzinnym i przedszkolnym.

 

Pierwszy krok dziecka w samodzielność często bywa trudny. Zatem musimy zrobić wszystko aby ułatwić dziecku przedszkolny start i dobrze przygotować do czekających je zadań.

 

RADY NA PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

  • stosuj w przedszkolu krótkie pożegnania – uśmiech – buziak – papa!( najlepiej przekaż dziecko wychowawcy i nie przesiadaj w sali- to źle wpływa zarówno na Twoje dziecko jak również inne dzieci w grupie )
  • pamiętaj, że płacz dziecka przy rozstaniu jest czymś zupełnie naturalnym
  • jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, postarajcie się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata (rozstanie z nim jest często mniej bolesne),
  • nie okazuj dziecku własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, (przekazujesz im wtedy swoje lęki),
  • staraj się  w miarę możliwości  skracać czas pobytu małego dziecka w przedszkolu  do 4-5 godzin (gdy dziecko już się przyzwyczai,  możesz go wydłużyć),
  • przygotuj dla dziecka wygodny strój do samodzielnego ubierania, który można pobrudzić,
  • nie wyręczaj dziecka nawet gdyby wykonywało określone czynności niezdarnie,
  • nie zmuszaj dziecka  do  tego, by zawsze od razu opowiadało o tym, co wydarzyło się w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres, poczekaj aż samo zacznie mówić,
  • nie pytaj dziecka, co i ile zjadło, ale w co i z kim się bawiło,
  • pozostaw w sali dodatkowe ubrania, uprzedź dziecko, że gdy pobrudzi lub zmoczy ubranie, może przebrać się  w czyste- powiedz mu, że zawsze może poprosić Panią o pomoc.
  •  jeśli dziecko zabrudzi ubranie nie miej do niego pretensji i staraj się  nie krytykować dziecka,
  • pozwól zabrać do przedszkola ulubiona zabawkę – przytulankę, to  często daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, przypomina dom,
  • w rozmowach o przedszkolu staraj się podkreślać jego  dobre  strony, ale nie odbieraj dziecku prawa do własnej oceny życia przedszkolnego.  Dobrze jest pozwolić dziecku się wyżalić, wysłuchać jego relacji, podtrzymać je na duchu. Warto też rozpoznać trudne sytuacje i podkreślać, że podczas nieobecności mamy dziecko powinno szukać pomocy u swojej pani wychowawczyni
  • postaraj się nawiązać dobry kontakt i stała  współpracę z nauczycielkami danej grupy. Warto dowiadywać się o rożne sprawy dotyczące pobytu dziecka w przedszkolu.
  • pozostaw wychowawcy aktualny numer telefonu- w przypadku jakichkolwiek problemów wychowawca szybko się z Tobą skontaktuje

 

Akceptacja przez dziecko nowej rzeczywistości przedszkolnej zależy w pewnej mierze od akceptacji i pozytywnego nastawienia rodziców. Jeśli rodzice akceptują wychowawców, ich metody pracy i samo przedszkole, to zwiększa się akceptacja nowej sytuacji przez dziecko.

Adaptacja ma olbrzymie znaczenie, ponieważ jest to mechanizm, z którego korzystamy przez całe  życie. Każde dziecko ma indywidualną drogę rozwojową, każde musi przejść przez okres adaptacji w nowym środowisku.

To od nas, dorosłych w dużej mierze zależy, jak długo on będzie trwał. Wszyscy chcemy, aby wychowywane przez nas dzieci były radosne i wesołe, mądre i dobre, kochane i kochające. Pragniemy, aby „wystartowały” w życie z możliwie pełnym powodzeniem, dlatego też tak bardzo ważna jest  współpraca rodziców z nauczycielem w życzliwej i pełnej wzajemnego zaufania atmosferze. Mamy więc nadzieję, że  z Państwa pomocą uda nam się taką atmosferę stworzyć dla dobra przyszłych przedszkolaków.

______________________________

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA

Lista rzeczy, które należy przynieść pierwszego dnia do przedszkola

  • Kapcie na rzepy bądź wsuwane (podpisane)- nie należy przynosić kopci sznurowanych i klapek
  • Drugi komplet ubranek do przebrania (majteczki, rajstopki, skarpetki, spodenki i bluzeczka)- należy zanieść do sali w podpisanym woreczku
  • Piżamka i pościel dla dzieci, które leżakują (gr. I, VIII, IX ) –  wszystko podpisane

 

 

Informacje dodatkowe:

  1. Ubranie dziecka powinno być dostosowane do pogody, najlepiej „na cebulkę”
  2. Strój musi umożliwiać nieskrępowaną aktywność fizyczną
  3. Biżuterię, ozdoby i inne drogocenne przedmioty najlepiej pozostawić w domu (ewentualne kolczyki niech będą delikatne, przy uchu)
NASZE GRUPY
Tekst alternatywny
Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny Tekst alternatywny